Aký typ posuvnej vjazdovej brány zvoliť?
V tomto článku sa dočítate čo je posuvná brána. Popíšeme Vám dva základné tyty týchto brán a ukážeme Vám hlavné výhody a nevýhody oboch variantov.
Pre oba varianty platí, že sa otvárajú posuvom do strany, pozdĺž plotu. Pri bežnom pohľade zvonku rozdiel prakticky nespoznáte. Tento typ brány nikdy nezasahuje hlboko do vjazdu. Môžete teda napr. parkovať až tesne k bráne, čo je nevyhnutné v menej priestranných vjazdoch a parkovacích státiach.
Najbežnejší variant posuvných brán. Základom je oceľová konštrukcia brány vybavená vynášacím trojuholníkom v zadnej časti brány. Tento vynášací trojuholník zväčšuje celkovú dĺžku brány približne o 1/3. Brána je v kontakte so zemou mimo šírky prejazdu. Montuje sa na masívny betónový základ, ktorý je vlastne protizávažím celej brány. Na tento základ sa montujú pojazdové súkolia brány, vodiaci stĺpik a elektrický pohon. Prejazd medzi stĺpikmi je čistý, bez akýchkoľvek prekážok.
Výhody:
Čistý prejazd medzi stĺpikmi.
Nevýhody:
Vyššia cena,
viac priestoru pre otvorenie,
nosný trojuholník viditeľný zvnútra.
Posuvná brána na koľajnici:
Brána je vyrobená ako jeden rám a jazdí v celej dĺžke po oceľovej koľajnici. Vynášací trojuholník tu nie je potrebný
a teleso brány je tak podstatne kratšie ako pri bráne samonosnej. K šírke prejazdu sa pripočítava iba 40 cm. Konštrukcia je zároveň subtílnejšia. Môže byť vyrobená zo slabších profilov, pretože celá hmotnosť sa roznáša do základu pod bránou. Pojazdová koľajnica sa montuje aj do betónového základu. Ten môže byť menej masívny ako
pri samonosnej bráne, musí byť ale v celej dĺžke brány aj v priestore po otvorení, teda základ s dvojnásobnou dĺžkou.
Výhody:
Nižšia cena,
menej priestoru pre otvorenie.
Nevýhody:
Koľajnice vyžadujúce občasnú údržbu (čistenie od snehu).